Типи автомобільних форсунок: бензинові, дизельні, механічні, електронні

Основне завдання форсунок авто — точне дозування палива та його рівномірне розпилення в камеру згоряння. У сучасних автомобільних системах встановлюються різні типи форсунок залежно від конструкції двигуна, типу палива та технологічних рішень. Найбільш поширеними є бензинові, дизельні, електронні та механічні форсунки. Саме про їхню відмінність ми й розповімо далі.
Основні види форсунок авто
Бензинові форсунки застосовуються у двигунах з розподіленим та безпосереднім упорскуванням. Вони працюють при відносно низькому тиску, що варіюється від 3 до 20 бар для розподіленого упорскування і до 200 бар — для безпосереднього.
Принцип їх дії ґрунтується на електромагнітному управлінні. Електромагнітний клапан відкривається, дозволяючи паливу під тиском розпилитися через спеціальне сопло в камеру згоряння або у колектор впускний. Особливістю бензинових форсунок авто є їхня відносно проста конструкція та висока надійність за умови якісного пального.
Дизельні форсунки працюють в умовах значно вищого тиску, що досягає в сучасних системах Common Rail 1800-2500 бар. Конструкція дизельних форсунок авто складніше, оскільки вони включають розпилювачі, голки, клапани та модулі управління.
Електронні форсунки є удосконаленою версією традиційних. Вони широко застосовуються як у бензинових, так і дизельних системах. Особливість електронних форсунок авто полягає в тому, що подачею палива управляє електронний блок керування двигуна (ЕБУ), який регулює тривалість імпульсів та кількість упорскування в реальному часі залежно від навантажень, оборотів та інших параметрів.
Механічні форсунки авто застосовуються переважно в старих дизельних системах і перших системах бензинового упорскування. Принцип роботи заснований на дії тиску палива без участі електронних керуючих сигналів. Відкриття та закриття розпилювача відбувається за рахунок подолання зусилля пружини, налаштованої на певний тиск.
Особливості резинок форсунки для різних типів систем
Резинки форсунки відіграють ключову роль у забезпеченні герметичності. У бензинових системах резинки форсунки працюють за умов порівняно невисокого тиску, але постійного контакту з паливом та впливом температурних перепадів. Основна проблема бензинових резинок форсунок — втрата еластичності з часом через старіння матеріалу та вплив палива. При втраті пружності можливі витоки, потрапляння повітря і нестабільна робота двигуна.
У дизельних двигунах резинки форсунки зазнають значно більших навантажень. Вони повинні витримувати екстремальний тиск та високі температури. Матеріали ущільнювачів для дизельних систем відрізняються високою міцністю, термостійкістю та стійкістю до агресивних компонентів дизельного пального.
У механічних моделях резинки форсунки зазвичай працюють в умовах меншого динамічного впливу, але їх завдання забезпечити повну герметичність при статичному тиску палива.
Склад та особливості ремкомплекту форсунки для різних систем
Ремкомплект форсунки є набором деталей, необхідних для відновлення працездатності форсунки без повної її заміни.
Для бензинових систем ремкомплект форсунки зазвичай включає резинки форсунки, фільтрувальні сітки, дистанційні шайби та іноді пластикові напрямні.
Для дизельних двигунів ремкомплект форсунки значно складніший. Крім стандартних резинок форсунки, він включає мідні шайби для ущільнення корпусу в головці блоку циліндрів, клапанні елементи, зворотні клапани, пружини, регулювальні прокладки та нерідко нові розпилювачі.
В електронних моделях використовуються ремкомплекти форсунок з елементами захисту електромагніту управління, компенсаційними прокладками та посиленими фільтрувальними елементами. Особливо актуально це для форсунок авто з безпосереднім упорскуванням, де тиск досягає 200 бар та вище.