Обслуговування автокондиціонера: що входить у стандартну перевірку

Технічне обслуговування автомобільних кондиціонерів — це комплекс заходів, які дозволяють системі ефективно та стабільно функціонувати, рекомендується проводити щорічно чи кожні 15 000 км пробігу. Салонний фільтр потребує обслуговування кожні 10–15 тис. км, дезінфекція випарника — 1 раз на рік. Заправку фреоном виконують як буде потреба, зазвичай раз на 2-3 роки.
Комплексна діагностика при обслуговуванні автомобільних кондиціонерів
Першим та обов'язковим етапом обслуговування є комплексна діагностика. Цей процес починається з візуального огляду та підключення діагностичного обладнання до електронних блоків керування автомобіля. Система зчитує можливі помилки, фіксує відхилення в роботі та аналізує параметри тиску, температури, роботу компресора та датчиків.
Діагностика під час обслуговування автомобільних кондиціонерів також включає перевірку продуктивності системи. Для цього вимірюється температура повітря на виході з дефлекторів та порівнюється з нормативними значеннями.
Перевірка герметичності системи автокондиціонера
На наступному етапі обслуговування автомобільних кондиціонерів проводиться перевірка герметичності системи. Навіть незначні витоки фреону можуть призвести до падіння тиску, погіршення охолодження та поломки компресора.
Перевірка здійснюється з подачею інертного газу під тиском або використанням флуоресцентного барвника, видимого ультрафіолетом. Також можна використовувати електронний детектор витоків. Всі з'єднання, патрубки та шланги оглядаються, і при виявленні протікання відразу виконується герметизація або заміна пошкоджених частин.
Вакуумування системи автокондиціонера
Під терміном «вакуумування системи» розуміють процес видалення вологи та повітря за допомогою вакуумного насоса. Присутність вологи в контурі кондиціонера викликає корозію та утворення крижаних пробок, що призводить до засмічення та зниження ефективності. Після вакуумування відбувається заправка системи новим холодоагентом суворо відповідно до технічних рекомендацій виробника автомобіля.
Також обслуговування автомобільних кондиціонерів обов'язково включає додавання масла, яке циркулює разом із фреоном, змащуючи рухливі елементи. Масло підбирається за типом фреону та технічними характеристиками автомобіля. Використання невідповідного масла може спричинити пошкодження компресора або зниження продуктивності всієї системи.
Очищення системи автомобільного кондиціонера
Усередині контурів неминуче накопичуються частинки металу, продукти зносу, пил та волога. Щоб запобігти їх циркуляції та пошкодженню компонентів, проводиться промивання системи з використанням хімічних засобів на основі розчинників з низькою температурою кипіння, гідрофторвуглеців (HFC) та сольвентів. Після промивання в разі потреби встановлюється новий фільтр-осушувач, який виконує функцію очищення та захисту від вологи.
Випарник кондиціонера — одне з найуразливіших місць, де накопичуються волога, пил та мікроби. В умовах підвищеної вологості на поверхні випарника може утворитися пліснява та грибок. Щоб цього уникнути, проводиться дезінфекція випарника. Для цього використовують антисептичні розчини, які подаються до випарника через дренажні канали або розпорошуються всередині салону за допомогою генератора туману. Така обробка знищує патогенні мікроорганізми та усуває запахи, забезпечуючи чисте та свіже повітря.
На завершення проводиться перевірка роботи кондиціонера у різних режимах, контроль температури повітря, тиску в системі.