Від чого ламається компресор автомобільного кондиціонера
Компресор автомобільного кондиціонера виконує ключову роль в роботі системи кондиціювання повітря автомобіля. Завдяки йому холодоагент перекачується через систему, забезпечуючи циркуляцію. Розглянемо докладніше, що впливає на працездатність та довговічність автомобільного компресора та як продовжити його експлуатаційний термін за допомогою стандартного ремкомплекту.
Недостатня кількість чи надлишок холодоагенту автокондиціонера
Недостатній рівень холодоагенту в системі автокондиціонера призводить до перегріву компресора, оскільки йому доводиться працювати з підвищеним навантаженням. Недолік масла, яке поєднується з холодоагентом, також прискорює знос підшипників компресора. Надмірна кількість холодоагенту створює надлишковий тиск у системі, що може призвести до пошкодження клапанів, ущільнень компресора автокондиціонера.
Виключити цю проблему можна систематичною діагностикою компресора автокондиціонера з вимірюванням рівня холодоагенту та дозаправкою з чітким контролем його кількості.
Забруднення системи автомобільного кондиціонера
Конструкцією автомобільного кондиціонера передбачено фільтр-осушувач. При засміченні холодоагент не може вільно циркулювати по системі, що викликає підвищене навантаження на автомобільний компресор і може призвести до його перегріву і поломки.
В систему можуть потрапити частинки бруду або сміття, наприклад, через пошкодження трубопроводів або розгерметизацію. У процесі роботи компресора його рухливі частини зношуються, що призводить до утворення металевої стружки або дрібних частинок, які потім потрапляють в холодоагент. Фільтр-осушувач вловлює ці частинки, запобігаючи їх попаданню в компресор та інші частини системи. Згодом забруднення фільтр-осушувача стає причиною більш серйозних поломок компресора автомобільного кондиціонера. Заміну фільтр-осушувача можна провести з використанням розширеного ремкомплекту компрессора кондиціонера.
Низька якість масла компресора
Недостатня кількість масла призводить до посиленого тертя і зносу підшипників, поршнів та інших частин. Згодом це може призвести до заклинювання компресора автомобільного кондиціонера. Крім того, далеко не всі автомобільні масла «корисні» для компресора.
Використання мінерального масла в сучасних системах автомобільних кондиціонерів, що працюють на холодоагентах типу R134a або R1234yf, може призвести до серйозних поломок. Сучасні холодоагенти несумісні з мінеральними маслами, які не змішуються з холодоагентом і не забезпечують належне змащення компресора. Це призводить до перегріву, зносу та заклинювання автомобільного компресора.
Існує кілька видів синтетичних масел, і кожен тип призначений для певних холодоагентів та типів компресорів. Наприклад, масло PAG (полігліколь) використовується в системах з холодоагентом R134a, а POE (поліефірне) масло використовується в системах з холодоагентом R12. Використання масла, несумісного з конкретним холодоагентом, може призвести до поганого змащення та пошкодження автомобільного компресора.
Несвоєчасна заміна деталей із ремкомплекту
У стандартний ремкомплект компресора кондиціонера входять кільця ущільнювачів, сальники, підшипники, шайби, стопорні, поршневі кільця, клапани і прокладки. Саме ці деталі при несвоєчасній заміні можуть спричинити серйозні поломки компресора автомобільного кондиціонера.
З часом гумові матеріали ущільнювальних кілець та сальників, які також входять до стандартного ремкомплекту компрессора кондиціонера, втрачають свою еластичність і починають тріскатися. Це природний процес зношування, який необхідно враховувати під час проведення діагностики. Вплив кисню та озону на гуму призводить до її розкладання та розтріскування. Це знижує герметичність ущільнювачів і може спричинити витікання холодоагенту та масла. Саме тому профілактикою передбачено використання ремкомплекту, навіть якщо не відчуваються ознак несправності.
Також до необхідності використання ремкомплекту призводить систематична дія високих температур, хімічна несумісність з маслом або холодоагентом, механічна дія та вібрації, які прискорюють знос деталей.