Обслуговування компресора кондиціонера
Обслуговування компресора автокондиціонера — це низка профілактичних та діагностичних процедур, спрямованих на підтримку його працездатності, продовження терміну служби та запобігання серйозним поломкам.
Перевірка рівня холодоагенту та заміна масла компресора
При обслуговуванні компресора автокондиціонера рівень холодоагенту перевіряється для того, щоб унеможливити витік, а також для забезпечення ефективності роботи системи. Крім того, низький рівень холодоагенту автомобільного кондиціонера може призвести до перегріву та пошкодження компресора. Якщо рівень холодоагенту низький, виконується дозаправка.
Заміна масла в компресорі автокондиціонера необхідна для нормальної роботи системи. Масло запобігає тертю між рухливими частинами автомобільного компресора, що зменшує знос і збільшує термін служби, а також допомагає розсіювати тепло, яке утворюється при роботі. Заміну масла під час обслуговування автомобільного компресора рекомендується виконувати кожні два роки, а також після витоку холодоагенту та ремонту системи автомобільного кондиціонера.
Перевірка фільтр-осушувача та ременя приводу компресора автокондиціонера
Фільтр-осушувач автокондиціонера потребує систематичної перевірки під час обслуговування. Чому? Автомобільний фільтр-осушувач містить вологопоглинаючі матеріали, які абсорбують вологу з холодоагенту. Якщо осушувач не справляється, вода накопичується в системі автокондиціонера, що може викликати замерзання випарника або трубопроводів. Крім того, в системі автомобільного кондиціювання можуть утворитися тверді частинки, які забивають клапани та трубки. Засміченість фільтра призводить до збільшення тиску в системі, внаслідок чого відбувається збільшення навантаження на компресор автокондиціонера.
Обслуговування автокондиціонера обов'язково включає перевірку ременя приводу компресора. Його знос може призвести до розриву або послаблення натягу, в результаті компресор виникає підвищене навантаження. Перевірка включає візуальний огляд цілісності (кожні 15-20 000 км), очищення ременя і шківів. Заміна проводиться за наявності тріщин, розшарування або надмірного зношування. Як показує практика, повна заміна потрібна кожні 60 000-100 000 км пробігу.
Перевірка та ремонт муфти за допомогою ремкомплекту
Муфта автомобільного кондиціонера відповідає за включення та відключення компресора залежно від потреби в охолодженні. Після діагностики за допомогою розширеного ремкомлекту проводиться заміна підшипників.
На необхідність заміни підшипників з ремкомплекту вказують шуми під час роботи автомобільного кондиціонера, вібрації, перегрів муфти та шківа, нерівномірне обертання шківа, падіння ефективності роботи кондиціонера, заклинювання компресора.
Виток та його ліквідація ремкомплектом компрессора кондиціонера
Компресор — досить складний вузол автомобільного кондиціонера, в якому передбачено безліч елементів. За допомогою стандартного ремкомплекту компрессора кондиціонера виконується заміна сальників, зокрема, сальника валу компресора — одного з найчастіших місць витоку. Це кільце ущільнювача з ремкомплекту встановлюється на валу компресора, через який шків передає обертаючий момент. Згодом сальник зношується, втрачає герметичність і може пропускати холодоагент.
З використанням ремкомплекту компрессора кондиціонера виконується заміна ущільнювачів трубок високого та низького тиску. «Слабким місцем» часто є запобіжні клапани (якщо такі передбачені конструкцією компресора). Їхня заміна при обслуговуванні також проводиться з використанням розширеного ремкомплекту компрессора кондиціонера.
Внутрішнє зношування поршнів або клапанів компресора автомобільного кондиціонера може порушити його роботу і викликати витік холодоагенту. Це відбувається всередині корпусу компресора, тому важко діагностувати візуально.
Обслуговування автомобільного кондиціонера з використанням ремкомплекту рекомендується проводити не рідше одного разу на 1-2 роки.