Як перевірити компресор кондиціонера авто на працездатність
Компресор автокондиціонера виконує ключову роль у системі охолодження автомобіля, забезпечуючи циркуляцію холодоагенту та перетворення його стану для ефективного теплообміну. Навіть незначні несправності, пов'язані з природним зносом деталей, здатні спричинити більш серйозні поломки і повний вихід системи з ладу.
Ознаки несправності компресора автомобільного кондиціонера
Однією з основних ознак несправності компресора автомобільного кондиціонера є недостатнє охолодження. Найчастіше компресор не стискає холодоагент належним чином, що порушує весь процес охолодження.
Нерідко несправності компресора в автомобільних кондиціонерах визначаються сторонніми шумами, це може бути скрегіт, свист, стуки або вібрації. Звуки виникають через зношування підшипників, муфти або внутрішніх компонентів компресора.
Муфта компресора автомобільного кондиціонера повинна спрацьовувати при включенні та підтримувати роботу системи. Якщо муфта часто вмикається і вимикається, що професійною мовою називається циклуванням, велика ймовірність зниження тиску в системі або несправності самого компресора.
Відсутність своєчасної діагностики та профілактики автокондиціонера часто призводить до витоку холодоагенту через пошкодження та знос ущільнювальних кілець або сальників компресора автомобільного кондиціонера. Витік можна візуально визначити слідами масла чи холодоагенту на корпусі компресора.
Несправна або зношена муфта може призвести до того, що компресор автокондиціонера або не вмикається, або вмикається із затримкою. Це часто супроводжується стукотом або скреготом при включенні системи кондиціювання.
Діагностика автомобільного компресора
Наявність зазначених ознак несправностей — привід провести всебічну діагностику працездатності компресора автомобільного кондиціонера.
Перше, з чого варто розпочати — візуальний огляд. На несправності вказує наявність масляних плям, витоку холодоагенту, видимі пошкодження або тріщини на корпусі. Наступний крок — перевірка рівня та стану холодоагенту автокондиціонера. На його недостатню кількість вказує неефективна робота автомобільного кондиціонера.
Для діагностики знадобиться автомобільний манометр, який необхідно підключити до системи кондиціювання. Низький тиск свідчить про витік холодоагенту або його недостатню кількість у системі автокондиціонера.
Якщо компресор не вмикається при активній системі кондиціонування, ймовірно, несправність криється в електромагнітній муфті. Для її перевірки увімкніть двигун автомобіля та встановіть автокондиціонер у режим «увімкнено». При включенні автокондиціонера муфта має замкнутися, і компресор почне обертатися разом із шківом. У нормі шків обертається постійно, але якщо автомобільний кондиціонер вимкнено, центральна частина муфти не повинна обертатися.
Перевірку можна виконати за допомогою автомобільного мультиметра. Для цього відключіть двигун і зніміть роз'єм живлення муфти компресора. У нормі під час перевірки опору котушки муфти показники повинні бути у межах 3-5 Ом. Більшість вищеописаних поломок можна виправити за допомогою стандартного ремкомплекту.
Які поломки можна виправити за допомогою ремкомплекту компрессора кондиціонера
До мінімального ремкомплекту компрессора кондиціонера входять різні ущільнювачі, сальники, підшипники, прокладки, рідше поршні або клапани. Розглянемо докладніше, які несправності, виявлені після діагностики, можна виправити за допомогою ремкомплекту.
Якщо при візуальному огляді були виявлені деформації або пошкодження сальників, їх необхідно замінити на нові з ремкомплекту компресора кондиціонера. В іншому випадку велика ймовірність витоку холодоагенту та порушення герметичності системи.
Ремкомплект компрессора кондиціонера буде актуальним при заміні підшипників. Ця несправність добре «чутна» специфічним стукотом і шумом під час роботи кондиціонера. За допомогою розширеного ремкомплекту можна самостійно замінити частини електромагнітної муфти, наприклад, її підшипники.