Як зробити профілактику автомобільного кондиціонера після закінчення сезону
Під терміном «профілактика автокондиціонера» розуміють комплекс заходів, який дозволить системі зберігати працездатність та ефективність. По закінченню сезону проводиться заміна чи чищення фільтрів, перевірка та дозаправка холодоагентом, діагностика герметичності, чищення випарника та радіатора, тест компресора та дезінфекція системи.
Чищення фільтрів автомобільного кондиціонера
Для чищення потрібно:
-
викрутка;
-
пилотяг;
-
м'яка щітка.
Автомобільний фільтр, який відповідає за очищення повітря, що надходить до кондиціонера, може знаходитися під або за бардачком, а також у моторному відсіку біля лобового скла. Знайдіть люк, який веде до автомобільного фільтра, відкрутіть кілька гвинтів (можливий варіант із кріпленнями). Відкрутіть кришку, яка захищає фільтр і вийміть його із відсіку.
Для видалення бруду та пилу на автомобільному фільтрі видуйте його за допомогою пилотяга. Для більш глибокого чищення допускається миття автомобільного фільтра з використанням миючого засобу. Якщо фільтр одноразовий, його краще замінити на новий. Перед встановленням на місце автомобільний фільтр повинен обов'язково висохнути. Чищення або заміну фільтра рекомендується проводити кожні 10000-15000 км пробігу або раз на пів року.
Перевірка та дозаправка автокондиціонера холодоагентом
Перевірка рівня холодоагенту в автокондиціонері проводиться за допомогою манометричного колектора. Автокондиціонер має два порти: порт низького тиску (синій) є основним для перевірки та заправки; порт високого тиску (червоний) використовується для діагностики.
Перед підключенням манометра вимкніть двигун. Синій шланг манометра підключіть до порту низького тиску автокондиціонера. Запустіть двигун, увімкніть кондиціонер і дайте системі попрацювати протягом 5-10 хвилин. Орієнтуючись на показники манометра порівняйте дані. Нормальний тиск має бути в діапазоні 25-45 psi (близько 1,7-3,1 бар). Якщо показники тиску нижчі, це може вказувати на нестачу холодоагенту.
Дозаправлення автокондиціонера можна провести самостійно. Для цього акуратно відкрийте клапан на балоні з холодоагентом, переконайтеся, що він знаходиться у вертикальному положенні. Повільно вводьте холодоагент у систему автокондиціонера, контролюючи тиск за манометром. Слідкуйте за манометром і не допускайте підвищення тиску вище 45 psi.
Коли використовувати ремкомплект компрессора кондиціонера
Надійним помічником при профілактиці стане ремкомплект компрессора кондиціонера. До складу більшості ремкомплектів входять сальники та кільця ущільнювачів, підшипник компресора, клапани, фрикційні пластини муфти, шайби, гвинти і стопорні кільця, масляні ущільнювачі та прокладки. До розширених ремкомплектів компрессора кондиціонера можуть бути включені поршні та поршневі кільця, фільтр осушувача, шків або його окремі елементи.
Під час зняття компресора автомобільного кондиціонера вимкніть акумулятор. Відкрутіть болти компресора і акуратно розберіть його. Візуально оцініть стан сальників, підшипників, муфти та інших компонентів. При проведенні профілактики обов'язково рекомендується замінити підшипники та сальники на нові з ремкомплекту, навіть якщо вони на перший погляд здаються цілими.
Перевірте стан муфти компресора та фрикційних накладок. Якщо вони зношені, замініть їх на ремкомплект. У майбутньому така профілактична заміна виключить перегрів компресора. Якщо компресор автомобільного кондиціонера оснащений поршневою системою, перевірте поршні та поршневі кільця. При значному зносі замініть їх.