Як перевірити блок управління на муфті «Халдекс»
Сучасні транспортні засоби відрізняються високим рівнем комфорту та безпеки, плюс ефективність виведена на зовсім новий рівень. Зворотною стороною такого розвитку стала надзвичайна складність систем, а також дуже суворі вимоги щодо регулярності технічного обслуговування. Наприклад, муфта Haldex, яка є ключовим елементом повного приводу автомобіля, що підключається. Сьогодні ця система зустрічається на машинах від таких брендів, як «Ауді», «Фольсваген», «Шкода» та багатьох інших.
У цій статті ми поговоримо про те, що являє собою муфта «Халдекс», як вона працює та з яких компонентів складається. Особливо ми звернемо увагу на блок управління Haldex, який, на одноголосну думку автомобілістів, стоїть «неміряно» й теоретично непридатний до ремонту або відновлення.
Що таке муфта «Халдекс»
«Халдекс» є основною частиною повного приводу, що автоматично підключається. Останній відповідає за здійснення керованої передачі крутного моменту відповідно до ступеня замикання муфти. Крутний момент у Haldex передається від передньої до задньої осі машини. Сама муфта розташована в картері диференціала заднього моста.
Система гідравлічна, у роботі використовується спеціальна олія для «Халдекс». При початку руху автомобіля механізм розподіляє крутящий момент, між переднім та заднім мостами. Для розгону або простого старту з місця перевага надається задньому мосту. При цьому фрикціони муфти максимально стиснуті. Якщо спостерігається прослизання передніх коліс, то на задні передається максимум крутного моменту. В цілому, можна сказати, що наявність Haldex дозволяє розподіляти крутний момент, таким чином, щоб забезпечити максимальну ефективність в кожен окремий момент часу.
З чого складається муфта повного приводу, що підключається
У конструкцію Haldex входять дві групи компонентів:
-
електрична, в якій знаходяться блок керування, насос, мотор та електромагнітний клапан;
-
механічна/гідравлічна – це фланець, барабан, фрикційні диски.
Хоча в конструкції будь-якої автомобільної системи взагалі немає малозначущих деталей, все ж таки, блок управління муфти «Халдекс» має дуже серйозне значення.
Призначення блоку керування муфти Haldex
Блок управління Haldex є компактною алюмінієвою коробочкою з виходами для підключення до системи, а також надійно запаяною платою. Саме цей елемент відповідає за керування механічними та гідравлічними елементами. Як і будь-який контролер, блок керування зчитує інформацію з датчиків та відправляє сигнали на електричні елементи «Халдекс».
Хоча вихід блоку управління з ладу повністю виводить привід з ладу, за задумом виробника цей елемент не підлягає ремонту. Тобто «у морг – значить у морг». Тому зовні блоку можна побачити тільки роз'єм для підключення, а також конденсатор. Решта виглядає як металева цільна коробочка. Сама плата прихована під плоскою кришкою на звороті від роз'ємів. Кришка посаджена на клей, місце стику залито чорним герметиком.
Способи перевірки блоку керування муфти «Халдекс»
Ознаки несправності Haldex дуже різняться залежно від марки автомобіля. Тому якщо ви відчуваєте, що щось із вашим приводом не так, краще погуглити з урахуванням моделі та виробника транспортного засобу. І якщо буде схоже на проблеми з муфтою «Халдекс», можна спробувати перевірити її стан. Є два способи: безкоштовний та малоефективний, а також платний та надійний. У першому випадку умільці рекомендують підставити домкрати так, щоб одне переднє й одне заднє колесо опинилися в повітрі, запустити двигун та спробувати покрутити одне з коліс. Якщо Haldex працює, то будуть обертатися обидва колеса, причому, синхронно. Якщо ні – час на ремонт.
Мінус у такої діагностики один: ви не бачите конкретики. Може у вас насос «вмирає», працюючи на межі, а ви й не знаєте.
Тому обирати варто другий варіант: діагностичний сканер із спеціальним програмним забезпеченням. Якщо у вас є власний та ви вмієте ним скористатися – добре. В іншому випадку доведеться звернутися на станцію технічного обслуговування.
Чи підлягає блок управління Haldex ремонту
Всупереч задуму виробника, відремонтувати блок управління «Халдекс» може бути реально. Все залежить від його стану. Незважаючи на шар герметика та клей, досвідчений майстер легко розкриє «цілісний» корпус та дістанеться прихованої всередині плати. Якщо справа в елементі, що відвалився (його складно не помітити, адже він так і буде бовтатися всередині корпусу), за наявності цифрового мікроскопа та майстра електронника плату можна перепаяти. Це теж коштуватиме грошей, але точно менше, ніж новий блок управління муфти Haldex.