Варіанти ремонта патрубків інтеркулера
Хоча сучасні автомобілі стали набагато комфортнішими та безпечнішими в експлуатації, чим складніша система – тим більше вразливих місць вона має. І конструкція автотранспорту не є винятком. Тому необхідно ретельно стежити за станом машини: вчасно змінювати деталі, що зносилися, та не нехтувати превентивними заходами, зокрема, технічним обслуговуванням.
Одним з найважливіших елементів автомобіля є система охолодження. Вона відповідає за подачу повітряного потоку оптимальної температури. Річ у тому, що гаряче повітря більш розріджене, тому при його подачі в камеру згоряння спостерігається нестача кисню. Це негативно впливає на машину загалом, збільшує витрату палива та токсичність вихлопних газів. До того ж двигун внутрішнього згоряння втрачає в потужності. Патрубок інтеркулера – сполучний елемент системи охолодження, саме через нього рухається повітряний потік.
Зрозуміло, якісний патрубок має бути маслостійким, а також без наслідків витримувати високі температури та механічні пошкодження. На жаль, з часом або через поломки сполучених вузлів він виходить з ладу.
Чому не можна використовувати пошкоджений патрубок інтеркулера
А з пошкодженим патрубком інтеркулера їздити не рекомендується. Річ у тому, що справна деталь – герметична. Тріщини, отвори чи зрив із кріплень цю герметичність знищують. У результаті система охолодження перестає бути ефективною. І ми отримуємо всі ті проблеми, які викликає використання неохолодженого повітряного потоку. Можливо, на дуже незначному рівні, якщо патрубок «сифонить» не сильно, але все ж таки.
Які поломки характерні для патрубка інтеркулера
Основною неприємністю, яка може статися з патрубком інтеркулера, є зрив з кріплень. Конструктивно ця деталь являє собою армований гумотехнічний виріб, дуже міцний, а також елементи кріплення (розташовуються на металевих кільцях по краях). Ці кріплення часто називають «вусиками», і вони мають властивість стиратися або, як кажуть, «злизуватися» через певний час експлуатації. Варто піддати газу, як патрубок вилітає з кріплення, а інтеркулер стає цілком марним.
Також серед проблем:
-
утворення тріщин та мікротріщин на поверхні труби;
-
здуття через наявність олії в патрубку (зазвичай відбувається, якщо встановлений не маслостійкий аналог запчастини).
Всі ці проблеми необхідно вирішувати, не відкладаючи у довгу скриньку.
Ремонт патрубка інтеркулера від народних умільців
Відремонтувати патрубок інтеркулера здебільшого можна. Наприклад, зношене кріплення змінюють, використовуючи аргонове зварювання (наварюють нове). Також можна повністю переробити не лише кріплення, а й посадкове місце. У хід йдуть металеві хомути, ущільнювачі та стяжки. Якщо зроблено якісно, сидить намертво.
Проблеми із цілісністю патрубка допомагає усунути реставрація. Наприклад, якщо на поверхні багато мікротріщин, фахівці використовують Teroson 2220 – спеціальний клей герметик, а також текстильне обплетення на пошкодженій частині. Такий патрубок ще попрацює.
Відомі випадки, коли як тимчасовий засіб використовували гумову латку з відповідного матеріалу і металеві хомути поверх серйозно пошкодженої ділянки. Цей метод розрахований на дуже короткий період, буквально – доїхати до СТО.
Також можливий ремонт за методом шиномонтажу, але досвід свідчить, що ця клопітка процедура не виправдовує себе.
Міняти або ремонтувати патрубок інтеркулера: що краще
Якщо виникли проблеми з патрубком інтеркулера, тільки вам вирішувати, змінювати його або ремонтувати. Зрозуміло, з огляду на те, що він у принципі підлягає ремонту (а це не завжди можливо). Як правило, рішення на користь реставрації ухвалюють, виходячи з фінансових міркувань, адже новий оригінальний патрубок інтеркулера може коштувати тисячі гривень.
Ми вважаємо так: якщо фінанси дозволяють – заміна деталі буде вірним рішенням. Якщо є необхідність заощадити, можна обійтися ремонтом у перевірених фахівців.