Будова автомобільного кондиціонера

Важко уявити сучасний автотранспорт без такого елемента як система кондиціонування. Сьогодні машини активно використовуються не лише для коротких пересувань «будинок – робота», а й для подорожей. Причому як міжміських, так і за кордон (за наявності відповідного пакету документів). Не дивно, що комфорт пасажирів та водія є одним із пріоритетів. У цій статті ми поговоримо про таку тему, як будова автомобільного кондиціонера. Який наразі обов’язково присутній у всіх сучасних машинах. Причому, без різниці, є транспорт легковим або вантажним, все, з чого складається кондиціонер, вже буде в його конструкції.
Також ви дізнаєтеся, чи складна схема кондиціонування автомобіля і чому не варто втручатися в її роботу власноруч.
Загальна схема кондиціонування автомобіля
Схема кондиціонування автомобіля мало відрізняється від принципу роботи звичайного холодильного обладнання. Є система трубок, мастильний матеріал особливого штибу, а також холодоагент (може відрізнятися залежно від віку та виробника транспортного засобу).
В цілому, фреон постійно переміщається по системі, в якій є все, з чого складається кондиціонер, перебуваючи в двох станах: рідкому та газоподібному. У першому випадку він віддає акумульоване тепло та остигає. У другому він вбирає тепло, віддаючи холод. Саме перехід із рідкого в газоподібний стан відбувається у випарнику. Так що, відчуваючи прохолодний потік повітря, ви можете згадати, що прямо зараз у глибинах будови автомобільного кондиціонера холодоагент потихеньку перетворюється на газ.
З чого складається кондиціонер у сучасній машині
Якщо говорити про комплектацію, то все, з чого складається кондиціонер машини, є присутнім також і в будь-якому іншому холодильнику. Так само як схема кондиціонування схожа, мало чим відрізняється і пристрій. У конструкції ви знайдете:
-
компресор;
-
конденсатор;
-
розширювальний клапан;
-
випарник;
-
ресивер-осушувач.
І все це буде з'єднане трубками різних діаметрів.
Чому варто довіритися фахівцям з будови автомобільного кондиціонера
У мережі цілком можна знайти докладні схеми кондиціонування автомобіля від різних виробників, на перший погляд, все здається дуже простим. Але те – теорія, а практика – зовсім інша справа. Будова автомобільного кондиціонера дійсно нескладна, але забезпечити їй грамотне технічне обслуговування, не дуже й просто. Система вкрай чутлива до рівня та якості мастильного матеріалу (масло, до речі, має витримувати мінусові температури, не застигаючи), наявності сторонніх речовин, кількості холодоагенту, а також термінів його експлуатації. Одним словом, щоб автомобільний кондиціонер працював як годинник, йому потрібне професійне обслуговування. І, якщо ви не є досвідченим фахівцем вузького профілю, зв'язуватись з виконанням усіх цих процедур категорично не рекомендується.
Ризики, пов'язані з людським фактором, досить великі. Будь-яка помилка може призвести до поломки одного з елементів, з яких складається кондиціонер автомобіля. Співробітники станції технічного обслуговування в такій ситуації не ризикують, оскільки часто використовують спеціальне обладнання. Сучасна заправна станція, як правило, пристрій автоматичний. Це означає, що діагностика, слив, чищення, заправка – все контролюється комп'ютерним блоком.
Завдяки цьому, вам не доведеться заглиблюватися особливо у будову автомобільного кондиціонера, щоб це обладнання працювало справно. Та й часу, процедури, які виконують фахівці, займають зовсім небагато.