Як збільшити потужність двигуна БМВ
За останні кілька десятиліть ситуація з власним автомобільним транспортом в Україні кардинально змінилася. Ще відносно нещодавно власна машина була далеко не в кожній родині, але сьогодні набагато частіше можна зустріти автовласника, аніж закоренілого пішохода. Ця тенденція має безліч причин, серед яких і переваги власного авто, і багатий вибір доступних машин на вітчизняному ринку (зокрема транспорт Б/У). Здавалося б є автомобіль й добре. Проте людині властиво прагнути більшого. Тому сьогодні актуальне не питання де чи за що купити машину, а як покращити її властивості. Зокрема, великий попит має збільшення потужності двигуна БМВ М52. «Німці» взагалі дуже популярні через свої технічні якості та постійне впровадження інноваційних технологій, а вже можливість покращити й без того хорошу машинку дорогого коштує.
У цій статті ми поговоримо про збільшення потужності двигуна БМВ М52, адже домогтися його можна кількома способами.
Навіщо може знадобитися збільшення потужності двигуна БМВ М52
Перш ніж приступати до вибору способу збільшення потужності двигуна БМВ М52, бажано визначитися: а навіщо воно вам треба? Тому що різні методи дають різний рівень приросту, а також підходять для різних цілей. Одні варіанти дають змогу різко стартувати з місця, інші покращують динаміку транспортного засобу при затяжних обгонах. Будь-який тюнінг – недешева процедура, тому варто заздалегідь розуміти, чого саме хочеться досягти за результатами.
Легкий шлях: чіп-тюнінг, що це й де знадобиться
Найбільш простим варіантом здається чіп-тюнінг. Це не дивно, адже, фактично, ви не втручаєтеся в конструкцію машини, а домагаєтеся збільшення потужності двигуна БМВ М52 шляхом перепрошивки її програмного забезпечення. Звичайно, це теж не буде безкоштовною послугою, але виявиться в рази дешевшим за будь-який інший спосіб. Однак є дещо «але».
По-перше, збільшення потужності буде мінімальним, до 10% загалом.
По-друге, воно досягатиметься шляхом зняття обмежень «щадного» режиму.
Нарешті, багато хто зауважує, що після цієї процедури педаль газу стає млявою та починає просідати.
Насправді, чіп-тюнінг – процедура майже марна, якщо здійснюється сама по собі. Але вона має сенс у комплексі із встановленням турбокомпресора. Останній сам є ефективним методом збільшення потужності двигуна БМВ М52 та вимагає перепрошивки.
Швидкий старт: встановлення впусків та розподільних валів
Якщо говорити про збільшення потужності двигуна БМВ М52 шляхом конструктивних змін, найбільш недорогим та простим методом є встановлення впусків M50B25 та розподільних валів від S52B32. Широкі канали впускного колектора забезпечують максимальний приплив повітря, а розподільні вали спеціально доопрацьовані. Такий тюнінг дає відмінну тягу з низів, дозволяючи розганятися за лічені секунди.
Ось тільки знайти розподільні вали S52B32 може виявитися непросто, адже вони поставляються для північноамериканського ринку.
Зростання потужності через збільшення обсягу: строкер
Якщо шукати відповідний впуск та розподільні вали не з руки, аналогічного результату з потужністю двигуна БМВ М52 можна досягти, використовуючи строкер. Фактично йдеться про збільшення обсягу ДВЗ до трьох літрів. В цьому випадку потрібно встановити колінвал двигуна М54В30, а також укоротити поршні на 1,6 мм. Ефект буде таким самим: збільшена тяга з низів.
Використовуємо весь потенціал ДВЗ: турбокомпресор
Модернізація або встановлення турбіни є максимально ефективним способом збільшення потужності двигуна БМВ М52. Якщо в базовій комплектації тиск становить до 0,7 бар, то після тюнінгу він може перевищити 1 бар. Причому машина не тільки швидко розганятиметься, але й більш ефективно використовуватиме паливо. Турбокомпресор – загальновідомий спосіб повністю розкрити потенціал двигуна внутрішнього згоряння.
Однак нічого не ідеально: турбіна буде найдорожчим методом збільшення потужності двигуна БМВ М52. Наприклад, вам доведеться замінити штатні поршні на спеціальні ковані. Плюс, не варто забувати й про чіп-тюнінг, про який ми згадували раніше. Крім того, надалі цей вузол вимагатиме ретельного догляду та не менш дорогого ремонту.
Проте водіння турбованого автомобіля вважається ні з чим не порівнянним задоволенням.