Як проводиться заміна клапана вентиляції відпрацьованих газів
Оскільки більшість сучасних машин відрізняються підвищеною складністю конструкції, велике значення має справність кожної деталі. Будучи об'єднаними в загальну систему, різні вузли серйозно впливають один на одного, тому необхідно ретельно стежити за станом кожного елемента. Хоча сьогодні в Україні є величезна кількість станцій технічного обслуговування, як загального призначення, так і вузькоспеціалізованих, автовласникам не завадить бодай загалом знати, як взаємодіють між собою різні системи машини, що є ознакою поломки того чи іншого вузла, та як проводяться різні ремонтні роботи. У статті ми розповімо, як відбувається заміна клапана вентиляції відпрацьованих газів. Також ви дізнаєтеся про призначення системи вентиляції картерних газів та її принцип роботи в цілому.
Призначення системи вентиляції картерних газів
Для руху поршнів та обертання колінчастого валу необхідний високий тиск відпрацьованих газів у циліндрах. Він утворюється у процесі згоряння паливоповітряної суміші. На жаль, не всі гази беруть участь у цьому процесі. Деяка частина сягає запоршневого простору, просочуючись в зазори між кільцями та поверхнею циліндрів. Таким чином вони потрапляють у картер двигуна та змішуються з масляними парами. Згодом обсяг цих газів зростає, в картері можуть виявитися й пари бензину, а в найважчих випадках – сам бензин також.
І це дуже погано, адже олія з піддона в картері починає прискорено окислюватися, втрачаючи свої властивості. У результаті така ситуація:
-
небезпечна для двигуна, адже мастильні матеріали не задовольняють його потреби, провокуючи передчасне зношування;
-
негативно впливає й на картер, оскільки тиск усередині нього стає надмірним.
Саме із цією проблемою дозволяє боротися система вентиляції картера двигуна. Вона містить в собі:
-
трубку вентиляції;
-
клапан рециркуляції.
Саме про процес заміни останнього ми й поговоримо у цій статті.
Принцип роботи клапана вентиляції відпрацьованих газів
Процес заміни клапана вентиляції відпрацьованих газів такий важливий, тому що сам цей елемент є однією з головних деталей системи ВКГ. Він розташований між картером та впускним колектором, конкретне місце залежить від моделі двигуна. Клапан може бути окремим вузлом або елементом, вбудованим у так звану клапанну кришку.
Головним завданням клапана вентиляції відпрацьованих газів є регулювання тиску газів та підтримання необхідного рівня розрідженості у впускному колекторі.
Сама робота клапана пов'язана з інтенсивністю навантаження на двигун внутрішнього згоряння.
Ознаки того, що потрібна заміна клапана вентиляції відпрацьованих газів
Зауважите, що потрібна заміна клапана вентиляції відпрацьованих газів можна, якщо звертати увагу на такі ознаки:
-
шланги системи ВКГ починають запітнювати;
-
прокладка клапанної кришки тече, а сальники колінвала витісняються надлишковим тиском;
-
зростає витрата олії;
-
у камері згоряння з'являється нагар;
-
олію помітно в патрубках повітряного фільтра;
-
забруднена маслянистими відкладеннями дросельна заслінка, після чищення відкладення швидко з'являються знову.
Якщо руйнування клапана вентиляції велике, відпрацьовані гази безперешкодно проникають у будь-якому напрямку. У цій ситуації ви помітите:
-
зростання витрат пального;
-
підвищення оборотів холостого ходу;
-
збіднення робочої суміші;
-
нерівномірну роботу ДВЗ.
Хоча на одних моделях авто система ВКГ цілком ремонтопридатна, оскільки ключова деталь є розбірною, це не завжди так. При серйозних проблемах, а також залежно від конструкції іноді залишається тільки один варіант – заміна клапана вентиляції відпрацьованих газів.
Заміна клапана вентиляції відпрацьованих газів
Якщо заміна клапана вентиляції відпрацьованих газів не є обов'язковою й передбачається ремонт, достатньо зняти пристрій перевірити його та очистити. Далі слід встановити нові деталі замість зношених. Якщо вам потрібна повна заміна, доведеться:
-
зняти модуль запалення;
-
видалити кабель-канали навколо клапанної кришки;
-
від'єднати паливний шланг та сапун під ним;
-
відкрутити 12 болтів та зняти кришку.
Видаляти клапан вентиляції потрібно дуже обережно, потихеньку підтягуючи його по краях. Деякі умільці рекомендують просто розсвердлювати його та виламувати частинами.
Зверніть увагу, що в процесі встановлення нового клапана вентиляції відпрацьованих газів необхідно стежити за станом прокладки всередині. Якщо під час заміни вона деформується, ремонт доведеться повторити.
Для успішної роботи рекомендуємо мати штатний автоінструмент, а також динамометричний ключ та зірочку е10.