Ознаки несправності кермового стабілізатора
Автомобілі є найпопулярнішим видом сучасного транспорту. Особистий автотранспорт використовується у всіх країнах світу, завдяки чому вибір моделей дуже різноманітний, а послуги, пов'язані з ремонтом машин, доступні повсюдно. Як правило, не виникає проблем і з запчастинами. Чи то кермовий стабілізатор, чи інший вузол автомобільної конструкції, знайти їх на вітчизняному ринку зовсім не проблема. Однак не всі автолюбителі можуть самостійно визначити, що їхня машина потребує ремонту або ТО. Тим більше якщо не йдеться про планове технічне обслуговування.
У цій статті ми розповімо, як поводиться несправний рульовий стабілізатор. Також ви дізнаєтеся про призначення цього вузла та наслідки ігнорування проблем, пов'язаних з його виходом з ладу.
Що таке рульовий стабілізатор
Якщо говорити коротко, кермовий стабілізатор, званий також поперечним стабілізатором, є елементом автомобільної підвіски та покликаний мінімізувати бічний крен при різкому вході в поворот. Сучасні машини сильно відрізняються від перших зразків, вони стали набагато комфортнішими, конструктивно складнішими та, що найголовніше, швидшими. Повертаючи на високій швидкості, ваш автомобіль починає нахилятися в напрямку повороту та виникає крен. Чим вище швидкість й важче машина, тим більша ймовірність перекидання. Рульовий стабілізатор використовується, щоб цього не сталося.
Чому важлива справність кермового стабілізатора
Їзда з несправними стійками рульового стабілізатора цілком можлива, проте робити це не рекомендується. Теоретично, досвідчений та обережний водій зможе керувати транспортним засобом. А практично – витівка дуже ризикована. Несправний кермовий стабілізатор підвищує ймовірність влучення в дорожньо-транспортну пригоду на порядки. Значення матиме все: ваша швидкість, погодні умови, кут повороту, якість дорожнього покриття. Тому зайнятися упорядкуванням кермового стабілізатора потрібно відразу ж, як ви помітите несправність.
Як визначити, що стабілізатор працює некоректно
Якщо виникають проблеми з рульовим стабілізатором, як правило, йдеться про стійки. Цей елемент є сполучним між самим стабілізатором та безпосередньо підвіскою. Якщо уважно ставитися до автомобіля, помітити ознаки зношування цього елемента кермового стабілізатора не дуже складно. Серед них:
-
з'являється нехарактерний стукіт коліс;
-
авто хитає при гальмуванні;
-
машину може заносити навіть на рівній дорозі за сприятливих погодних умов;
-
помітний крен, що збільшується, при входженні в поворот.
Будь-яка з цих ознак означає, що настав час відвідати станцію технічного обслуговування.
Рульовий стабілізатор: заміна чи ремонт
Безумовно, кермовий стабілізатор потребує регулярного технічного обслуговування так само сильно, як і інші вузли автомобільної конструкції. Однак стійки – не те, що можна відремонтувати. Ці деталі мають свій термін експлуатації, після чого настає час заміни. Як правило, їх не ремонтують, а просто знімають деталі, що зносилися, і встановлюють нові.
Як продовжити термін експлуатації кермового стабілізатора
Основною причиною зношування стійок кермового стабілізатора є природне зношування. Він значно прискорюється, якщо водій є любителем крутих віражів та агресивного стилю водіння. Шкода рульовому стабілізатору може завдати і їзда по дорожньому покриттю поганої якості або бездоріжжю.
Продовжити експлуатаційний термін стійок можна за допомогою регулярного технічного обслуговування. Зокрема, необхідно часто проводити очищення, видаляючи пил, бруд та пісок. Після чищення слід використовувати мастильні матеріали відповідного типу, щоб зменшити інтенсивність тертя та навантаження, пов'язані з ним.