Як працює «Ванос» на БМВ
БМВ є виробником, який має безліч щирих фанатів. Це не дивно, тому що автомобілі цього бренду відомі високим рівнем надійності та комфорту. До того ж виробник постійно модернізує конструкцію, що робить машини винятково сучасними. У цій статті ми розповімо, що таке БМВ «Ванос» та навіщо цей пристрій. Також ви дізнаєтеся про переваги та недоліки пристрою. Крім цього, можна прочитати про основні проблеми, які загрожують власникам автомобілів з Vanos.
Що таке БМВ Vanos та навіщо він потрібний
Vanos є електромеханічним вузолом, який підключається до газорозподільної системи двигуна внутрішнього згоряння. Очевидно, що БМВ «Ванос» використовується для керування газорозподільними фазами з метою досягнення максимально високого коефіцієнта корисної дії двигуна. Вперше Vanos був представлений у конструкції BMW п'ятої серії у 90-х роках минулого сторіччя. Важливо розуміти, що інженери ніколи не припиняли роботи з покращення пристрою. Наприклад, на машинах, що виготовляються в наші дні, встановлюється система «Ванос» вже четвертого покоління. І це вочевидь не межа.
Принцип роботи БМВ «Ванос»
Конструктивно БМВ «Ванос» складається з керованих електронним блоком масляних поршнів, які змінюють положення газорозподільних волів залежно від ситуації з оборотами. Vanos може бути одинарним чи подвійним. Перші були одинарними та впливали лише на впускний розподільний вал, змінюючи фази стрибками. Сучасні системи «Ванос» на БМВ зазвичай подвійні. Вони регулюють фази як впуску, так і випуску. До того ж все відбувається максимально плавно. Загалом робота Vanos виглядає приблизно так:
-
після досягнення робочої температури запускається режим низьких оборотів (клапани відкриваються із затримкою, що забезпечує високу потужність та стабільність двигуна);
-
разом із зростанням оборотів, клапани починають відкриватися все раніше, поки на середніх оборотах не переходять на передчасне відкриття (дає максимальний момент, що крутить, економію пального, допалювання відпрацьованих газів);
-
коли обороти стають високими, клапани знову переходять на відкриття із затримкою.
Таким чином, BMW «Ванос» дозволяє отримати максимум від машини на будь-яких оборотах.
Переваги та недоліки системи «Ванос»
До переваг системи «Ванос» від БМВ можна віднести такі особливості, що її наявність дає автомобілю:
-
помітне зниження витрат палива (на середніх оборотах);
-
стабільна робота мотора на холостих оборотах, навіть при негативних температурах;
-
на середніх оборотах досягається максимальний момент, що крутить;
-
зниження рівня токсичності вихлопних газів;
-
підвищення потужності на високих оборотах;
-
зміна оборотів відбувається виключно плавно.
До недоліків БМВ «Ванос» можна віднести лише три пункти:
-
багато вразливих місць;
-
заподіяння шкоди ДВЗ у разі раптової поломки;
-
висока вартість ремонту.
Так що за станом системи Vanos, встановленої у вашому BMW, слід доглядати дуже й дуже ретельно.
Основні поломки у системі «Ванос» БМВ
Існує кілька поломок, які загрожують будь-якій системі «Ванос» від БМВ. До них належать такі ситуації:
-
деформація металевих елементів (сколи, забруднення на поршнях та/або фланцях);
-
зношеність ущільнювальних кілець масляних поршнів;
-
руйнування підшипників та шайб.
Здавалося б, зовсім небагато. Однак є каверза. Ні ущільнювальні елементи, ні підшипники із шайбами безпосередньо від виробника не отримати. Компанія просто не продає оригінальні запчастини, пропонуючи придбати новий блок Vanos цілком, що за вітчизняними мірками дорого. На щастя, завжди можна знайти якісні аналоги – їх є чимало на ринку.
Насамкінець варто сказати, що найкращим другом автовласника БМВ із системою «Ванос» є регулярна профілактика даного пристрою. Тільки так можна продовжити життя цієї системи.