Конструкція впускного колектора та його призначення
Основою роботи автомобіля з двигуном внутрішнього згоряння є злагоджена робота впускного та випускного колекторів. Перший необхідний для створення якісної повітряно-паливної суміші та подачі її в камеру згоряння. Другий потрібний для своєчасного видалення відпрацьованих (вихлопних) газів. Таким чином, впускний колектор — це пристрій, який відповідає за подачу чистого повітря, а також його змішування з паливом.
У цій статті ми розповімо з чого складається цей вузол, а також чому його форма така важлива для коректної роботи автомобіля. Також ви дізнаєтеся, які несправності впускного колектора є найпоширенішими.
З чого складається впускний колектор
Впускний колектор – це патрубок з повітряним фільтром на кінці, що складається із низки труб. На іншому кінці патрубка знаходяться відводи, кількість яких залежить від кількості циліндрів у двигуні. Пристрій підключається до газорозподільного пристрою біля впускних клапанів. Від справності впускного колектора безпосередньо залежатиме загальна працездатність транспортного засобу.
Особливості форми впускного колектора
Зверніть увагу, що найважливішою характеристикою колектора впускного є його форма. Це пов’язано з особливостями роботи пристрою. Через своє призначення, неминучий ризик осідання бензину чи іншого палива на внутрішній поверхні труб. Очевидно, наявність паливного конденсату негативно впливає, як на сам колектор, так і на якість роботи двигуна. Тому виробники постійно модернізують форму труб, щоби усередині них утворилася турбулентність. Також форма впливає на інтенсивність проявлення ефекту Гельмгольца (опір повітряного потоку, що заважає руху кожної наступної порції повітря). Через це форма впускного колектора має особливість: відсутність гострих кутів, які провокують конденсацію палива на стінках.
Також кожен виробник прагне мінімізувати опір повітряного потоку, тому вигадуються нові та нові форми.
Варто відзначити, що внутрішня поверхня впускного колектора навмисно робиться шорсткою.
Принцип роботи впускного колектора
Тепер, коли зрозуміло, що впускний колектор — це частина автомобіля, що відповідає за подачу повітря, настав час розібратися з принципом роботи цього вузла. Насправді він досить просто:
-
двигун включається, що призводить до відкриття повітряного клапана;
-
поршень переміщається до нижньої точки та створює розрідження;
-
впускний клапан, що відкривається, дає доступ повітрю, який з високою швидкість направляється в простір, що звільнився.
У процесі всмоктування повітря можуть відбуватися такі процеси:
-
пряме упорскування;
-
моновприскування;
-
багатокрапковий упорскування.
У першому випадку всмоктується лише повітря, після чого воно стискається. До стиснутого повітря додається паливо.
Другий спосіб припускає, проходження повітря через карбюратор та зону, в якій знаходиться паливна форсунка. Тут утворюється повітряно-паливна суміш.
Нарешті, в останньому варіанті паливні форсунки розміщуються в кожній трубі впускного колектора. Повітря заходить одночасно з розприскуванням пального.
Що саме відбувається з вашою машиною залежатиме від її конструкції.
Поширені поломки впускного колектора
Найчастіше автовласники стикаються з наступними несправностями впускного колектора:
-
поява смоли, сажі, нагару на внутрішній поверхні труб;
-
надмірне нагрівання через близькість з випускною системою;
-
знос ущільнювальних прокладок та порушення герметичності;
-
утворення нерівності (сходинки) у місцях кріплень (навіть перепад висотою 2 мм може помітно знизити потужність мотора).
Оскільки тепер ви знаєте, що впускний колектор - це дуже важлива частина автомобіля, стає очевидним, що піддавати його кустарному ремонту вкрай погана ідея. Тільки грамотне технічне обслуговування та ремонт, виконаний кваліфікованим персоналом, зможуть продовжити життя цього пристрою.