Ремонт корпусу розподілювача кермової рейки
Більша частина сучасних автомобілів обладнана гідравлічним механізмом, який відповідає за посилення керма. Завдяки наявності гідропідсилювача водіям не доводиться докладати великих фізичних зусиль у процесі керування транспортним засобом. Для порівняння, ще 30 років тому потрібно було непогано постаратися, щоб швидко повернути кермо.
У цій статті ми розповімо про призначення такого елемента гідропідсилювача, як корпус розподілювача кермової рейки. Також ви дізнаєтеся про основні причини та симптоми несправності даного вузла.
Для чого потрібний корпус розподілювача кермової рейки
Гідропідсилювач керма є простою конструкцією, що включає гідроциліндр, який поршень ділить на дві зони. Масло подається ліворуч або праворуч, залежно від того, куди водій повертає кермо. Корпус розподілювача кермової рейки є саме тим пристроєм, який направляє гідравлічну рідину в певну зону циліндра. Тому важливість цієї деталі не можна недооцінювати. Якщо вона вийде з ладу, гідравлічна кермова рейка теж стане марною. Ні, машина не втратить керування повністю, але його легкість, властива сучасним автомобілям, буде втрачена. Крім того, можуть виникнути тривожні симптоми як довільний рух керма.
Причини поломок розподілювачів кермової рейки
Сам по собі розподілювач кермової рейки є дуже надійним виробом, тому причин, через які він може вийти з ладу дійсно не так вже й багато. Серед них:
-
природний знос, що виникає якщо машина дуже стара або внаслідок нехтування технічним обслуговуванням;
-
низька якість мастильних матеріалів або повна відсутність олії в системі;
-
стороннє втручання (ремонт чи технічне обслуговування, виконані некваліфікованими особами);
-
механічна дія при попаданні в дорожньо-транспортну пригоду.
В іншому немає жодних причин, через які корпус розподілювача кермової рейки може вийти з ладу.
Як визначити, що розподілювач кермової рейки потребує ремонту
Якщо корпус розподілювача кермової рейки або інші його деталі вийшли з ладу, кермо перестане слухатись. Також можуть бути інші ознаки:
-
поворот вліво та поворот вправо вимагають різних зусиль;
-
сторонні шиплячі звуки в момент, коли кермо не чіпають (при спробі повернути вони зникають);
-
кермо обертається спонтанно (тільки при включеному моторі);
-
заїдання керма при повороті в одну або обидві сторони.
Таким чином, помітити, що з розподілювачем кермової рейки або його окремими елементами є проблеми, не важко.
Основні поломки розподілювача кермової рейки
Ремонт корпусу розподілювача кермової рейки може бути виконаний власноруч, головне мати необхідний рівень кваліфікації. В іншому випадку ви не тільки не вирішите існуючі проблеми, але й створите передумови для нових. Самі роботи залежатимуть від того, що саме вийшло з ладу. Наприклад, якщо:
-
стався кільцевий знос (борозенки на внутрішній поверхні корпусу розподілювача кермової рейки): при незначній глибині виріб гільзують;
-
розподілювач тече, необхідно розібрати його, почистити, замінити всі ущільнювальні елементи та пошкоджені деталі;
-
зносилися торсіон та котушка, змінюються деталі чи весь розподільний вузол, ремонту ці запчастини не підлягають;
-
має місце корозія зубів шестерні, при невеликому прогресі деталь потрібно шліфувати, якщо зношування сильне – заміна.
Якщо виникли проблеми з підшипниками, їх необхідно негайно замінити.
Вочевидь, що, крім шліфування та гільзування, основна частина несправностей вирішується шляхом заміни запчастин. На щастя, підібрати деталі для гідропідсилювачів керма різних конструкцій нескладно. Сьогодні вони добре представлені як офлайн, так і в численних інтернет-магазинах.