Як зрозуміти, що мембрана вакуумного посилювача гальмів зносилася
Система, що відповідає за швидке гальмування транспортного засобу, не може бути переоцінена. Особливо сьогодні, коли вітчизняні дороги буквально забиті автомобілями навіть у невеликих містах. Тому так важливо, щоб найлегшого натискання на педаль вистачало для отримання негайної реакції. На щастя, сучасні машини оснащені додатковими пристроями, які полегшують використання гальм. Якщо ще 20 – 30 років тому для гальмування необхідно було докласти масу фізичних зусиль, то сьогодні досить легкого торкання для спрацьовування системи. Подібні зміни пов'язані з використанням такого елемента, як мембрана вакуумного посилювача гальм. Саме ця деталь відіграє ключове значення у конструкції даного вузла.
Ми розповімо, як визначити, що герметичність пристрою порушена. Також ви дізнаєтеся про основні переваги професійної діагностики вакуумного посилювача гальм.
Симптоми несправності вакуумного посилювача гальм
Насправді існує не так багато ознак того, що настав час перевірити стан вакуумного посилювача гальм. Основними симптомами є:
-
слабкий відгук системи на звичне зусилля;
-
при натисканні на педаль з'являються сторонні звуки (як правило, шиплячі);
-
у момент гальмування виникає нехарактерна до того вібрація.
Майже всі ці симптоми говорять про те, що потрібно перевірити, в якому вигляді знаходиться мембрана та інші елементи конструкції вакуумного посилювача гальм.
Роль мембрани у конструкції вакуумного посилювача гальм
Конструкція вакуумного посилювача гальм включає:
-
вакуумну та атмосферну камери;
-
мембрану, що розділяє ці дві ділянки;
-
пружину та штовхач («п'ята»).
Оскільки вся суть конструкції заснована на сильному зниженні тиска, мембрана, що знаходиться в самому центрі є незамінним елементом. Без неї посилювач у принципі не може працювати. На перший погляд, це досить просто, але досить найменшої несправності, щоб пристрій повністю або частково втратив свою працездатність.
Однак не поспішайте лякатися: навіть якщо вакуумний посилювач вийде з ладу на всі 100%, гальмівна система залишиться цілком ефективною. Ось тільки для гальмування доведеться з великим зусиллям тиснути на педаль, та й відгук машини буде не таким, як ви звикли. Звичайно, це теж може призвести до дорожньо-транспортної пригоди, але й далеко не так ризиковано, як відмова гальмівної системи в цілому.
Визначаємо герметичність вакуумного посилювача гальм
Зрозуміти, що мембрана чи інший елемент вакуумного посилювача гальм потребують заміни не дуже складно. Зазвичай, вся проблема полягає в розгерметизації, тому необхідно перевірити наявність зниженого тиску у низці умов. Фахівці рекомендують:
-
завести машину та потримати її на мінімальних оборотах (до 7 хвилин);
-
заглушити двигун та максимально натиснути на педаль гальм;
-
відпустити педаль й натиснути на неї знову.
Якщо друге натискання буде відрізнятися меншим ходом, у розгерметизації вакуумного посилювача гальм можна навіть не сумніватися.
До речі, якщо при натисканні чути звук, що шипить, це майже стовідсоткова гарантія втрати герметичності. У цій ситуації з педаллю можна й не експериментувати.
Також можна візуально оцінити стан вакуумного шланга.
Однак дізнатися, що з ладу вийшла саме мембрана вакуумного посилювача гальм таким чином неможливо. Доведеться розібрати весь вузол.
Переваги професійної діагностики «вакуумника»
Щоб зрозуміти, що саме вимагає заміни у вашому посилювачі гальм, має сенс звернутися до фахівців. Не завадить й наявність ремкомплекту під рукою. Як правило, до таких наборів входить мембрана для вакуумного посилювача гальм, ущільнювальні прокладки, а також сальники. Також можна придбати все необхідно окремо.
Звертаючись до фахівців, ви отримуєте:
-
високу точність діагностики;
-
якісне виконання роботи;
-
економію особистого часу.
Зрозуміло, що найвигідніше та набагато швидше заїхати на станцію технічного обслуговування.