Кошик
3080 відгуків
+380 (97) 327-77-32
+380 (63) 327-77-32
+380 (50) 327-77-32
+380 (73) 327-77-32
вул. Преображенська 8-Б (окремий вхід сходами з торця будинку 2пов.), Київ, Україна
Кошик
Ремкомплекти для іномарок

На яких авто стоїть муфта халдекс і для чого вона використовується

На яких авто стоїть муфта халдекс і для чого вона використовується

Муфта «Халдекс» — один з елементів повного приводу, що підключається. Дана система добре знайома власникам повнопривідних автомобілів Volkswagen Group, що мають поперечне розміщення двигуна, а також кросовера Land Rover та Volvo із шильдиком AWD. Конструкція муфти може суттєво відрізнятися залежно від покоління та року випуску транспортного засобу. Розберемо докладніше, на яких авто стоїть муфта «Халдекс», у чому її особливості та переваги.

Перед тим як перейти до питання, на яких авто стоїть муфта «Халдекс», не зайвим буде уточнити, кому належить ідея, розробка та подальше вдосконалення системи. Вважають, що розробка «Халдекс» — це дітище шведської компанії Haldex Traction. Проте насправді концерн лише запустив серійне виробництво муфти.

Сама ідея належить інженеру Сігварду Йоханссону, раніше успішному ралісту. Через 4 роки після винаходу (1988) Йоханссон продав патент Haldex Traction, ще через 6 років почалося серійне виробництво з установкою в повнопривідну трансмісію Quattro. Першими автомобілями з «Халдекс» стали VW Golf, Audi TT та Audi A3.

 

Перелік авто, на яких стоїть муфта «Халдекс»


Перше покоління муфти 1998 встановлювалося на Audi та Volvo. Принцип роботи лежав у різниці валів, які йшли до мотів транспортного засобу. 2002 року з'явилося друге покоління «Халдекс», яке зберігало раніше закладений принцип роботи, але набуло важливого вдосконалення — інтеграції електрогідравлічного клапана. Це дозволило встановлювати муфту на суперкари Bugatti та Lamborghini, що стали легендою, а також ряд моделей Land Rover.

Перейдемо до питання, на яких авто стоїть муфта «Халдекс» третього та четвертого покоління. Наступні два покоління системи виходили з різницею в 4 роки й значно розширили список автомобілів, до нього потрапили автомобілі з системою ESP, зокрема ряд моделей Ford, Saab, Mazda.

П'яте покоління відрізняється постійною роботою помпи та можливістю окремої заміни системи. У список авто, на яких встановлена ​​муфта «Халдекс» додані моделі Volkswagen.

Тепер ви знаєте, на яких авто стоїть муфта «Халдекс», як бачите, кожен крок її вдосконалення розширював перелік марок авто.

 

Принцип роботи муфти «Халдекс»


Основна частина муфти — блок управління, його функція полягає в складанні та аналізі даних, отриманих з датчиків різних автомобільних систем, зокрема, двигуна, коробки передач, кермового управління та антиблокувального механізму.

До уваги беруться показники швидкості, пробуксовування коліс, поперечного прискорення, а також положення керма. Аналіз усіх цих даних необхідний для того, щоб система вчасно спромоглася «зреагувати» на будь-які зміни руху авто по дорозі.

Наведемо приклад розуміння роботи системи «Халдекс». Якщо автомобіль потрапляє передніми колесами на слизьку поверхню дороги, для його «витягування» необхідне блокування муфти та передача максимального моменту, що крутить, на задню вісь.

Не можна сказати, що всі авто, на яких стоїть муфта «Халдекс», мають повне блокування або розблокування задньої осі. Навіть в умовах ідеальної дороги до 10% моменту, що крутить, передається на корму. Робота системи здійснюється постійно, це забезпечує можливість швидкої реакції, моментального розподілу та перекидання тяги. Підсумовуючи, відзначимо, що саме муфта багато в чому визначає керованість та позашляхові якості транспортного засобу.

 

Особливості муфти «Халдекс» різних поколінь


Незалежно від того, на яких авто стоїть муфта «Халдекс», принцип її роботи єдиний. Лише з кожним новим поколінням вона стає компактнішою, легшою, надійнішою, технологічнішою, а значить, швидкою і точною.

У муфтах першого покоління, які вийшли у серійне виробництво в 1998 році, в основі лежав принцип визначення різниці обертання валів, що йдуть до осей автомобіля. Муфта блокувалася залежно від того, як сильно пробуксовували колеса передньої осі.

Такий принцип роботи породив чимало негативних відгуків, переважно вони були пов'язані з неоднозначністю поведінки авто на слизькій дорозі. Задня вісь підключалася раптово, добре відстежувалося на поворотах. Складна електрогідравлічна схема роботи муфти Haldex I покоління не могла похвалитися досконалістю, тому інтерес до питання, на яких авто стоїть муфта «Халдекс», все частіше мав негативний контекст.

У 2002 році автомобільний світ побачив друге покоління муфти, розробка якої наділила систему якіснішими технічними параметрами. По-перше, муфта інтегрувалася в один блок із заднім диференціалом. При цьому електрогідравлічний модуль відокремили, що дозволило виконувати його заміну. По-друге, підвищення швидкості роботи дома електромагнітного клапана з'явився електрогідравлічний.

На яких авто стоїть муфта «Халдекс» третього покоління? Її вперше інтегрували у модель Land Rover Freelander 2, а потім у повнопривідні авто Volvo. Найбільш значні зміни торкнулися продуктивності електричної помпи. Насправді це дозволяло повністю блокувати муфту протягом 150 мілісекунд.

Четверте покоління з'явилося у 2007 році та ознаменувалося серйозними конструктивними змінами. У систему більше не вмикався диференціальний гідравлічна помпа. Необхідний тиск утворювався електричною помпою. Коригування моменту, що крутить, виконувалася блоком управління повного приводу шляхом сигналу, який подавався на клапан управління муфти. Різниця швидкостей обертання коліс перестала бути умовою включення чи блокування муфти.

Haldex 5 покоління існує на ринку вже більш як 10 років, відрізняється постійно робочою помпою, можливістю окремої заміни, наявністю запобіжного клапана та втулки з масляними каналами. З системи виключено масляний фільтр та акумулятор тиску.

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner