Що таке вестгейт і як він улаштований
Сучасні мотори часто оснащуються системами турбонаддуву підвищеного тиску, де в складі є компресори зі спеціальним регулювальним клапаном, який отримав назву вестгейта або вакуумного регулятора. Він являє собою заслінку на отворі в корпусної частини турбіни, що охороняє останню від передува і виникнення помпажу. Відкриття здійснюється за допомогою керованого актуатором важеля.
Яким чином влаштований вестгейт турбіни
Конструкція вакуумного регулятора турбіни складається з декількох частин:
-
прогумованою мембрани;
-
пружини.
Всі розміщується в металевому корпусі. Обидві запчастини за умови нормального тиску знаходяться в нейтральному положенні, а при досягненні максимальних значень змінюють його на 25-30 мм. В результаті приводиться в дію жорсткий шток, пов'язаний з внутрішнім вестгейтом (IWG).
Актуатор, відповідальний за керування заслінкою, спрацьовує при тиску від 10 до 12psi. Незалежно від моделі розміщується він перед турбіною. Вихлопи по колектору спочатку потрапляють у пристрій, а потім вже в корпус турбокомпресора. Це дозволяє вчасно скинути тиск, не піддавши турбіну ризику пошкодження та значного зношування.
Розрізняють також зовнішній вестгейт (EWG). Він розташований не в турбіні і не має з нею кріплень. Застосовується така різновид виключно для тюнінгу спортивних транспортних засобів.
Особливості конструкції та регулювання вакуумного регулятора
Найбільш популярні вакуумні регулятори типу Bypass. Вони надаються в декількох варіаціях:
-
актуратор турбіни із замкнутим циклом — в ньому надлишковий тиск проходить в розігріту частину через байпассный канал, в результаті знижуються інерційні втрати, що виникають при збільшенні обертів турбінним колесом;
-
blow-off — за такої технології викид надлишків проводиться в навколишнє середовище, а процес супроводжується характерним звуком.
Вестгейт, незважаючи на постійне несприятливий вплив високих температур під тиском, є надійним пристроєм. Однак для забезпечення його повноцінної роботи потрібна відповідна регулювання. Для цього підійдуть наступні способи: налаштування наддуву, використання соленоїда, налаштування штока. Якщо не виконати подібні маніпуляції, то інакше в районі турбокомпресора можуть виявлятися деренчання пристрою або недостатній надувши. Досвідчені водії здатні відрегулювати виріб і самостійно.
Налаштування наддуву може здійснюватися найбільш простим способом — за допомогою заміни пружини на більш м'яку або жорстку. Це дозволяє зменшити або збільшити тиск, при якому буде відкриватися регулювальний клапан, забезпечуючи більш стабільну роботу пристрою, продовження його експлуатаційного ресурсу, запобігання можливості передчасних поломок.
Регулировка по резьбе на конце клапана производится за счет ослабления или затягивания. Это соответственно приведет удлинению тяги либо уменьшению длины запчасти. В последнем варианте вестгейта более герметичен, поэтому требуется больших усилий для ее открытия, в результате крыльчатка турбинного колеса будет раскручиваться быстрее.
Монтаж соленоїда перед вакуумним регулятором збільшує у кілька разів силу наддуву за рахунок випуску надлишкового повітря, чим полегшується функціонування клапана. Регулювання штока проводиться в основному після демонтажу турбокомпресора. Після його установки вестгейт повинен повноцінно здійснювати свою функцію.