Що ефективніше: заглушити клапан ЄДР або відключити?

EGR встановлюється на транспортні засоби з бензиновими (нетурбированными) або дизельними моторами, що підпадають під норми Євро 3-5. Це пов'язано зі збільшенням рівня їх екологічності. Принцип такого методу однаковий для всіх модифікацій двигунів автомобілів. З випускного колектора в камеру згоряння здійснюється повернення певного обсягу відпрацьованих газів. Це відбувається при максимумі навантаження на середніх обертах. Регулюється така подача клапаном ЄДР. При певних обертах заглушка автомобільна починає здійснювати відкриття, а після досягнення максимальних значень або їх зниження до «холостих» закривається.
Несприятливий вплив ЄДР на функціональність мотора
Знижуючи температурні показники в камері згоряння ЄДР сприяє виникненню у вихлопі стійких частинок сажі, що утворюють на поверхні клапана і стінках впускного каналу тракт дуже щільний нагар, зменшує при цьому просвіт каналу.
В результаті змінюється співвідношення повітряно-паливної суміші на користь останнього веде до зростання температурних показників займання робочої середовища. У підсумку система вже не результативна, можливі детонація і зростання обсягу викинутих оксидів азоту.
При закисанні» клапана ЄДР під прошарком сажі та неможливості закриття автомобільної заглушки така ситуація стає регулярною. В результаті спостерігаються:
-
падіння показників розгону і потужності двигуна;
-
збільшення паливної витрати;
-
зростання сажоутворення;
-
забивання фільтра DPF;
-
скорочення ресурсного періоду каталізатора.
У такому випадку рекомендується спробувати відновити клапан або його заглушити, відключаючи всю ланцюг керування подачею відпрацьованих газів у впускний канал. В підсумку можна отримати велику потужність транспортного засобу за рахунок програмної перебудови карт системного функціонування мотора, а не просто блокування виявлених помилок.
Що краще: відключення клапана ЄДР або автомобільна заглушка
Сучасні ЄДР контролюють не тільки положення клапана і електроланцюг, але і проходять через перший елемент газові обсяги. Тому при встановленні автомобільної заглушки перше технічне обслуговування виявить недостатність прохідної здатності системи, а виникнення коду помилки сигналізує про несправність не вдасться уникнути.
Більш застарілі моделі EGR потік газової суміші не контролюють. Однак їх заглушка забезпечує лише герметичність, а завдання повноцінного відключення управління і налаштування під чисте повітря не вирішуються, що призводить до збіднення паливної суміші.
При програмному відключенні ЄДР можливі кілька варіантів розвитку подій. В одному з них клапан може герметично перекривати вихлоп, служачи заглушкою. А в більш запущеному випадку останню слід обов'язково ставити додатково.
При прогорання теплообмінника доведеться повністю демонтувати EGR. При цьому повинно проводиться глушіння каналів, а також охолоджуючих їх антифризів. Зустрічаються і двигуни, де ЄДР крім збільшення екологічного класу виконує ще й завдання скидання з системи наддуву надмірного тиску. Тоді застосовується виключно програмне відключення, яке не супроводжується фізичним глушенням каналу.
Немає певного універсального варіанту для всіх видів двигунів транспортних засобів, на кожному слід підбирати спосіб індивідуально. Тому з метою ефективного вирішення проблем варто звернутися за допомогою до надійним кваліфікованим фахівцям.