Вакуумний насос центрального замку: принцип дії і призначення
Складно уявити сучасний автомобіль без центрального замку. Цей механізм відповідає за закриття дверей, багажника і лючка бензобака. У деяких моделях транспортних засобів використовується електричний замок, в інших пневматичний, в основі якого знаходиться вакуумний насос. Наприклад, компанія «Мерседес» використовує в своїх автомобілях останні починаючи з 1991 року. Таке рішення володіє масою переваг, але сам компресор є його слабким місцем. Проте його зовсім не складно відремонтувати і в побутових умовах без поїздок на СТО.
Як працює центральний замок в автомобілях «Мерседес» та інших марок
Центральний замок в іномарках («Мерседес», «БМВ», «Ауді» та ін) з'явився кілька десятків років тому і відразу ж сподобався автовласникам. Особливо сьогодні, коли все управління здійснюється за допомогою ключа-брелока. Складається він з безлічі вимикачів і приводу. У випадку з пневматичними центральним замком це вакуумний насос (компресор) з платою керування і трубок. Установлюється він з боку водія або пасажира в двері. Як тільки привід спрацьовує від дії ключа або сигналу з брелока, відбувається відкриття або закриття замків.
До основних неполадок центральних замків автомобілів «Мерседес» та інших популярних в нашій країні іномарок відносять:
-
повний або частковий відмова;
-
збої в роботі.
Причин може бути досить багато: від механічних пошкоджень вакуумного насоса до підвищеної вологості або занадто низької температури. Електроніка не володіє високою надійністю в умовах інтенсивного використання і постійного впливу кліматичних явищ. Важливо розуміти, що центральний замок в «Мерседес» або будь-який інший машині не залежить від стану двигуна. Для нього важливо, щоб клеми були підключені до акумулятора, а заводити мотор не обов'язково.
Призначення вакуумного насоса та його обслуговування
Вакуумний насос є приводом центрального замку в «Мерседес», «Ауді», «Фольксваген» і т. д. Змінюючи тиск в системі, він відкриває і закриває двері, багажник, лючок паливного бака. Ось чому так важливо уважно відслідковувати будь-які зміни в його стані. Вихід з ладу вакуумного насоса здатний привести до того, що ви просто не зможете сісти або вибратися зі свого автомобіля.
Часткові відмови пневматичної центрального замку пов'язані з нетипово тривалою роботою компресора. Вакуумний насос продовжує гудіти, поки його не відключить захист. Найчастіше це відбувається із-за:
-
скупчення конденсату;
-
проблеми з контактами вимикача;
-
розгерметизацією трубок;
-
недоходящих сигналів до панелі управління.
Ремонт буде включати в себе перевірку місць, де виходить повітря, окислившихся клеммов, розриву електричного ланцюга. Все це можна виконати самостійно, якщо ви маєте уявлення про місце розташування компресора і його інтеграції в систему.
Компанія «Мерседес» перейшла від використання вакуумних насосів до електроприводів в центральних замках в 2005 році. Інші виробники мають схожі дати. Однак автомобілі з такими компресорами все ще зустрічаються на українських і європейських дорогах. Для обслуговування цих вузлів можна використовувати як готові ремкомплекти, так і окремі деталі. Головне — правильно підібрати запчастину під конкретну марку і модель транспортного засобу. Своєчасне усунення несправності і заміна зношеної деталі здатні істотно продовжити термін служби автомобіля, зробити його використання комфортним і безпечним.